Hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy. Nikotin egészségügyi hatásai - Budai Egészségközpont

Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket? | koaladiszallat.hu

Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket?

Fáradtság, mert a nikotin nem élénkíti az idegrendszert Szorulás, a bélműködés lassulása miatt Nyugtalanság Szájszárazság Három olyan általános stratégia van, ami javíthat az összes tüneten, ezt a könnyebb megjegyzés érdekében hívhatjuk I-M-A stratégiának is: Ivás: Igyon annyi folyadékot vizet, alacsony kalóriatartalmú alkoholmentes!

Érdemes mindig magánál tartani valamilyen folyadékot. Vizet például vihet magával félliteres műanyag palackban is, ami általában elfér akár egy kézitáskában is. Mozgás: Mozogjon, annyit, amennyit csak tud! Mozogjon többet mint szokott. Alvás: Aludjon annyit, amennyit csak megengedhet magának! Vannak javaslataink külön-külön az egyes tünetek kezelésére is.

hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy

Ingerültség hétig tarthat. Segíthet a séta, a forró fürdő, a relaxáció gyakorlása, valamint a kávé kerülése vagy mennyiségének csökkentése.

Hogyan hat a nikotin a szervezetünkre?

Álmatlanság Tartózkodjon a koffein tartalmú italoktól este 6 után! Használjon relaxációs technikákat az elalvásnál! Köhögés, száraz torok, orrcsöpögés Igyon sok folyadékot!

Próbáljon ki torokcukorkákat, vagy rágógumit!

9 ok, amiért a Dohányzás Egészséges!

Rossz lehelet Igyon sok folyadékot, mosson gyakran fogat! A tüdőnek idő kell, míg kitisztul a sok kátránytól.

  1. Dohányzás és nikotinfüggőség - Így alakul ki a függőség
  2. Dohányzás és sarokfájdalom
  3. Nikotinfüggőség, leszokás A nikotin a dohányfélék levelében található.
  4. Hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy Dohányzás és nikotinfüggőség - Így alakul ki a függőség

Használjon cukormentes rágógumit! Székrekedés, puffadás hétig tarthat.

hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy

Igyon rengeteg folyadékot, egyen rostos ételeket gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona! Kefirbe, joghurtba kevert korpa segíti csökkenteni az étvágyat, és jót hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy a bélműködésnek.

Megküzdés a cigaretta utáni sóvárgással

Éhség Igyon vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat! Unalom Új elfoglaltságok után kell nézni: például könyv- és újságolvasás, keresztrejtvényfejtés, Internetezés, kártyázás, a barátokkal való találkozás vagy telefonálás.

Készüljön valamilyen elfoglaltsággal a várakozások idejére!

hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy

Levertség esetleg depresszió Keressen magának minél több örömteli elfoglaltságot, találkozzon minél gyakrabban a nemdohányzó barátaival. Jutalmazza meg magát!

hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy

Fáradtság, kimerültség Szunyókáljon! Ne hajtsa magát!

Hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy

Több mozgás és a könnyű tornagyakorlatok is segíthetnek. A sóvárgással és a súlygyarapodás megelőzésével külön fejezetekben foglalkozunk.

hogyan jelenik meg a dohányzás utáni vágy

Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.

Lásd még